ALUTECH Raceparts

VW typ1-1968
Motor 

Volym: 2402cc, (71mm x 103,8mm).
Kompförhållande: 7,5 - 1.
Block: Orginal.
Vev: Orginal, balanserad.
Stakar: Orginal.
Cylindrar: Deutz dieselfoder lätt modifierade.
Kolvar: Smidda TRW.
Toppar: Orginal, portade, 46 x 40 ventiler, flyttade tändstift, dubbla fjädrar.
Kamaxel: Orginal omslipad duration 316grader.
Insprutning: Haltech F9a med 990cc spridare.
Insug: Aluminium rör 50/60mm, plenumkammare med trattar.
Luftfilter: Green Cotton panelfilter i alulåda.
Turbo: Garret GT40, laddtryck ca 2bar.
Intercooler: Kapad lastbilskylare
Tändning: MSD 6AL
Avgas: Primär 42mm, Sekundär 89mm.


Tider

402m: 10.39s - 207km/h
201m: 6.54s  - 178km/h
60foot: 1,47s
Besiktad = JA !
Chassi/Kaross 

Plastdelar: Rutor, flipfront, bakskärmar, motorlucka, stolar.
Fälgar: Saco 8"x15 och 4"x15.
Däck: 275/60-15 MH Racemaster bak, 205/50-15 fram.
Tank: Fuelcell 30liter.
Mätare: Autometer.
Bakvagn: Orginal med 28mm SWAY-AWAY torsionstavar.
Framvagn: Orginal.
Övrigt: Linelock,

Transmission 

Växellåda: Porsche 915 5vxl med lamelldiff.
Koppling: Sachs 1200kg.
Lamell: Fyrpucks sinterlamell.
Drivaxlar: Modifierade Ford Granada axlar.

Filmer

Rörberg 28/6-2003
Söderhamn 12/7-2009
Söderhamn 12/7-2009

Bilder

Tullinge 31/8-2002
Tullinge 1/9-2002
Tullinge 1/9-2002
Tullinge 1/9-2002
Motorbild
STARTSIDA | BILDER | LÄNKAR | VILLKOR | NYHETER | KONTAKT | KUNDVAGN | KASSA | PROJEKT
1BY1